koce-zimowe-hit-na-chlodne-wieczory
Porady Wyposażenie wnętrz Wystrój wnętrz

Zimowe koce – hit na chłodne wieczory

Zimowe wieczory potrafią się dłużyć w nieskończoność, jeżeli nie mamy dobrego towarzystwa, fajnej książki i… ciepłego koca. Zadbaj o swój komfort i dobry nastrój w chłodne wieczory i spraw sobie koc, książkę i pyszną herbatę.

Z czym się kojarzy zima?

  • Książka – dzięki niej rozbudzi się twoja wyobraźnia i poznasz piękne światy

Książki to najlepsi przyjaciele długich, zimowych wieczorów. Zimą spędzamy dużo więcej czasu w domu niż na zewnątrz, jak wiosną i latem. Oczywiście to dlatego, że o wczesnej porze robi się ciemno, a temperatura i pogoda nie zachęcają do długich spacerów. Dlatego to również czas, gdy więcej i chętniej nadrabiamy zaległości czytelnicze. Warto zainwestować w ciekawą książkę, a nie będziemy mogli się doczekać powrotu do domu.

  • Koce – otulą cię i poprawią nastrój

Gdy po wyjściu z pracy, mimo wczesnej pory, jest ciemno i zimno, każdy marzy wyłącznie, by znaleźć się w swoim domu. W popołudniowo-wieczornych godzinach najlepiej się zrelaksować i odpocząć. Siedząc w fotelu lub odpoczywając na sofie, warto przykryć sobie nogi miłym i ciepłym pledem. Koce zapewniają nam ciepło, otula, ale również poprawiają nam nastrój. Jeżeli zainwestujemy w miły w dotyku i ładny koc, będziemy się czuć wspaniale za każdym razem się nim nakrywając i nigdy nie zmarzniemy. Jeżeli nie masz dotychczas żadnego pledu, zobacz jakie koce oferują producenci i firmy internetowe i spróbuj zasugerować najbliższemu Mikołajowi, ze to dobry podarunek dla ciebie pod choinkę.

  • Herbata – z korzeniami zadba o zdrowie i przypływ endorfin

Wieczór po pracy z książką, pod ciepłym kocem nie może się odbywać bez ciepłej, aromatycznej herbaty. Zimą najlepiej wybierać herbaty czerwone lub ziołowe, bo rozgrzewają. Jeżeli zdecydujemy się na herbatę czarną, parzmy ją tylko chwilę, za to dodajmy do niej świeży imbir, sok z cytryny lub malin, miód, cynamon, kardamon lub kurkumę. Wszystkie te dodatki poprawią nam krążenie i rozgrzeją organizm, dostarczając mu wielu witamin i mikroelementów. Jeżeli jesteśmy fanami herbaty zielonej, parzmy ją krótko (maksymalnie 5 minut) i wzmacniajmy ją zimą także sokami z czarnego bzu, malinami, cytryną lub imbirem.

  • Gorąca kąpiel – poprawi krążenie i zrelaksuje

Zimą gorące kąpiele potrafią uratować przed niejednym przeziębieniem. Jeżeli przemarzniemy, warto udać się wprost do wanny. Najlepiej dodać do wody odrobinę olejku aromatycznego, sól morską z naturalnymi ziołami lub naturalnie suszonych ziół. Taka ciepła kąpiel poprawi nam nastrój, zrelaksuje, rozluźni przemęczone mięśnie, wspomoże górne drogi oddechowe, oczyści zatoki, a także zadziała uodparniająco, dzięki wykorzystanym w niej ziołom, soli i olejkom.

 

 

 

Polecamy również..