Przejdź do treści
Główna » Marono – estetyczna rewolucja w ofercie cegieł klinkierowych

Marono – estetyczna rewolucja w ofercie cegieł klinkierowych

Nowy format oraz faktura cegły, innowacyjny system murowania i zachwycająca paleta kolorów – kolekcja Marono, uzupełniająca bogatą ofertę rozwiązań klinkierowych Terca, została stworzona z myślą o osobach, które marzą o oryginalnej i naturalnie pięknej elewacji.

Dom powinien być odzwierciedleniem upodobań i stylu jego mieszkańców, tak by mógł cieszyć oko, dawać poczucie luksusu oraz komfortu przez długie lata. Dlatego ważne jest dostarczenie różnorodnych rozwiązań elewacyjnych, aby każdy mógł znaleźć ofertę właśnie dla siebie. Nowa kolekcja Marono udowadnia, że klinkier jest materiałem, który nie tylko nie ogranicza wyobraźni, ale wręcz ją pobudza.

Nowy format, faktura i kolory

We współczesnej architekturze stawia się przede wszystkim na prostotę kształtów, dlatego m.in. coraz częściej budowane są domy o kwadratowej bryle, z dużymi przeszkleniami i często o jednospadowym lub płaskim dachu. Nowe cegły Marono stanowią odpowiednie wykończenie elewacji właśnie takich obiektów. Przede wszystkim są dłuższe (288mm) i niższe (48mm) w porównaniu do cegieł o tradycyjnym formacie. Wykonany z nich mur uzyskuje nietypowe wiązanie murarskie (przesunięcie o 1/3 cegły), co dodatkowo podkreśla kubiczność nowoczesnej bryły. Jednocześnie, kolekcja Marono to cegły, o nietypowej fakturze przypominającej korę drzewa, nawiązujące swoją estetyką do cegieł ręcznie formowanych. Połączenie nietypowej dotąd stylistyki cegieł z naturalnością budulca, z którego produkowany jest klinkier sprawia, że elewacja tworzy harmonijną całość z zielonym otoczeniem domu. Oryginalność kolekcji Marono podkreśla także jej kolorystyka: czerwono-wiśniowa oraz brązowo-grafitowa. Cegły dostępne są też w bardziej tradycyjnych, jednolitych barwach – czerwonej oraz brązowej.

Prawie niewidoczna spoina

Cegły Marono mogą być murowane na zwykłą grubość spoiny (12 mm), ale do ich płaskiego formatu bardziej pasuje nowe rozwiązanie – stosując zaprawę Terca można łączyć cegły na niespotykanie cienką spoinę o grubości ok. 5mm. Dzięki temu elewacja zyskuje wyjątkowe walory estetyczne. Mur jest bardziej dynamiczny, wygląda, jakby był zbudowany wyłącznie z cegieł. Nowe rozwiązanie Terca to także niewątpliwa oszczędność zaprawy i skrócony czas murowania. Dodatkowo, węższy format Marono (wynosi jedynie 88mm) umożliwia stosowanie grubszej warstwy izolacji, a jednocześnie zachowanie typowej szerokości muru.

Połączenie piękna i zalet elewacji klinkierowej

Cegły Marono to nowość w ofercie klinkierowych elewacji pod kątem estetyki, ale techniczne właściwości materiału wynikają ze stałych cech ceramicznych produktów Terca. Naturalne właściwości surowca, jakim jest glina, oraz wysoka temperatura wypału (powyżej 1000°C), sprawiają, że klinkier Terca charakteryzuje się niską nasiąkliwością oraz wysoką mrozoodpornością. Materiał ten odporny jest także na ogień, korozję biologiczną i chemiczną. Ponadto, cegły klinkierowe to gwarancja trwałości koloru przez długie lata – dzięki uzyskiwaniu ich w procesie wypału, nie blakną pod wpływem działania promieni UV.

O firmie Wienerberger:

Wienerberger działa na polskim rynku 18 lat. Jako czołowy producent ceramicznych materiałów budowlanych dostarcza nowoczesne rozwiązania, pozwalające na prowadzenie inwestycji w sposób zgodny z najwyższymi światowymi standardami. Połączenie innowacyjnych technologii i dwustuletniej tradycji czyni z Wienerberger technologicznego lidera jakości na polskim rynku z trzema wyróżniającymi się grupami produktów: ceramiczne cegły konstrukcyjne i stropy Porotherm, cegły klinkierowe Terca oraz dachówki ceramiczne Koramic

Wienerberger Ceramika Budowlana Sp. z o. o. jest częścią koncernu Wienerberger AG, największego na świecie producenta cegieł, lidera w produkcji dachówek ceramicznych w Europie, jak również wiodącego producenta kostki brukowej w centralnej i wschodniej Europie. Wienerberger AG to również firma o ugruntowanej pozycji na rynku systemów rur w Europie. Założona w 1819 roku, na całym świecie posiada ponad 220 zakładów w 30 krajach.

DOM MODNY